1515
Leonardo Da Vinci, Rönesans döneminin en ön plana çıkan bilgin insanlardandır. Sadece rönesans dönemi değil tüm tarihin en önemli bilgelerindendir ki 2. milenyum adam seçilmiştir. Çok yönlü bir insandır. Hatta o kadar çok alanda bilgisi olduğundan başladığı çoğu işi bitirememekteydi. Leonardo Da Vinci’nin faal olduğu alanlar arasında:
Anatomi
Botanik
Zoologi
Jeologi
Optik
Askeri teknik ( silah ve işgal araçları icadı ve üretimi )
Mimarlık
Teknisyenlik
Mühendislik
Heykeltraşlık
Ressamlık
Müzisyenlik ( Lir ve ses sanatı ) yer alır. Biz de bu yazımızda özellikle Askeri Teknik, Mühendislik ve Teknisyenlik kısımlarını inceleyeceğiz.



Köprü Projesi
645
1052 yıllında Leonardo Da vinci bir köprü tasarımı yaptı ve 2. Beyazıt’a gönderdi. Haliç’e yapılmak üzere tasarlanan bu köprü inşa edilmedi. Fakat 2001 yılında Norveç’te bir proje kapsamında hayata geçirildi. İstanbul için ilk çılgın projedir. Bir dönem Haliç’e yapılması için çalışmalara başlandığına dair haberler çıksa da günümüzde bu köprü Haliç’de böyle bir çalışma yok.
Kundaklı Yay
6
1. ve 2. Dünya Savaşları’nda ABD ve SSCB tarafından kullanılan kundaklı yaylar bu tasarıma benzemekteydi. Bu proje ile ilgili pek fazla bilgi olmasa da resimlerden anladığımız kadarıyla ateşli bir ok bir çok kişi tarafından gerilmekte ve düşmana fırlatılmaktaydı. Bu projenin de gerçekleştirildiği muamma.
Ornhitopter
545
Ornhitopter tasarımı kuşlardan esinlenerek yapılmıştır ve kuş gibi kanat çırpar. Uçak ölçekli bir ornithopterde tam kalkış gerçekten başarılı olmamıştı. Yine de o zamanlarda uçan bir obje tasarlanması mutluluk verici.
Paraşüt
646456
Da Vinci paraşüt çizimleri yapmıştır ve ona göre köşegeni ve yüksekliği 7 metre olan eşkenar piramit bir iskelet, keten bir kumaşla kaplanırsa, atladıktan sonra havada katlanmayarak sert, bükülmez bir şekilde açık kalacaktır. Keten kumaşa bir çeşit tutkal sürülerek kumaştaki her türlü delik, yırtık, yarık gibi hatalar kapatılarak sağlamlaştırılacaktır. Leonardo’nun belirttiğine göre 7 metrelik uzunluk ideal taşıma ve denge ölçüsüdür. Bu araçla herhangi bir kişi, istediği yükseklikten hiçbir problem çıkmadan, rahatlıkla atlayabilir.
Inclinometer
Uçan makinelerde eğilimi ölçerek onun daha iyi kullanılabilmesi mantığından doğmuş bir fikirdir. Yaklaşık bir kavanoz büyüklüğündeki cam fanusun içine ve iç tepe noktasından iple bağlı küçük bir topun, tabana çizilmiş dairenin üzerinde dengede durmasına dayanan basit bir çalışma prensibi vardır. Cam fanusun görevi ise topun dış etkenlerden, özellikle rüzgardan etkilenmemesi için, koruma araçlı kullanmıştır.
Anemometer
Ahşaptan yapılmış bir iskeletin üzerindeki taksimatlar, en tepeye yerleştirilmiş rüzgar gülü kanadının, rüzgar tarafından hareket ettirilmesiyle rüzgar yönünü göstermektedir. Bu alet günümüze kadar meteorolojik gözlem ve kayıtlar ile her çeşit uçuş için çok büyük öneme sahip olmuştur. Hatta günümüzde vazgeçilmez bir önem derecesi vardır.
Anemoscope
Anemoscope, anomometrenin az gelişmişi ve sadece rüzgarın yönünü ölçebilen çeşididir. Bu çalışmadaki ayrıntılar tamamıyla rüzgar yönünün bilinmesi üzerinedir.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s